Golv till Tak #2-2013
Tidningen har tema "Att driva butik". Ett par experter ger sina synpunkter på butiker i allmänhet och golvbutiker i synnerhet. Och några ansvariga för golvbutiker berättar vad de upplever som utmaningar och så vidare ...
Från butiksexperter kan vi i den här tidningen förmedla tips och råd till dem som driver golvbutiker. Vi har också talat med några butiksansvariga, bland annat på BBM Golv & Bad i Växjö som fick Golvkedjans butikspris 2012 för sin välfungerande butik. Vidare diskuteras om e-handel är en nödvändighet eller något man fortfarande kan bortse ifrån.
Så har årets Möbelmässa passerat och den motiverar självklart ett stort reportage. Mässan blir allt viktigare för golvbranschen i och med att golven glädjande nog alltmer uppfattas som en viktig del av inredningen och att det är här arkitekter och inredare samlas i stora skaror för att titta på årets nyheter.
INNEHÅLL Golv till Tak #2-2013
Butiken är en marknadsplats
Vilka är golvbutikernas största utmaningar?
För normalkunden är service viktigare än pris
BBM Golv & Bad fick pris för butiken
E-handel - ett komplement eller en nödvändighet?
Möbelmässan - golvbranschens största showeroom
Många planerar att byta golv