I detta nummer
Konsumenten som kund är annorlunda på många sätt. Det är inte bara det att konsumenten normalt inte har så stor upphandlingsvana, har många olika preferenser och åsikter och kanske behöver en hel del hjälp och stöd vid sitt golvköp. Lagstiftningen är också annorlunda.
I den här tidningen får vi möta entreprenörer som arbetat mycket mot konsument. Och så får vi en genomgång av konsumenttjänstlagen som följs av nyttiga tips på hur man undviker att göra missar i det sammanhanget.
Årets Möbelmässa motiverar självklart ett reportage. Även från mässan Euroshop i Düsseldorf finns en rapport.
Innehåll
Hur hittar golvföretagen sina konsumentkunder?
Integrerad butiks- och e-handel
Konsumententreprenad - ett spel med egna regler
Utgå ifrån hur du skulle göra hemma!
"Hembesök är viktigt för en lyckad affär"
Golvbranschen har ett unikt och helsäkert konsumentskydd
Färgklick i badrummet
Blir ROT kvar?
Golv- och Möbelmässa
Euroshop - inte bara designplattor
Artiklar
Blir ROT kvar?
Ett intressant ämne inför höstens val är hur det kommer att gå med ROT-avdraget. Kommer det att finnas kvar efter ett eventuellt maktskifte? Kommer det i så fall att se ut på samma sätt? Golv till Tak har tittat på förutsättningarna och frågat några branschföretag vad ROT betyder för dem i deras verksamhet.
Läs mer »
|
|
Betong är alltid betong?
Betong är något vi betraktar som hållbart och solitt. Något som är som det alltid har varit och som uppför sig som det alltid har gjort. I grunden består det av bergmaterial (ballast), cement och vatten. Men idag innehåller betong dessutom en hel cocktail av tillsatsämnen som påverkar betongytan.
Läs mer »
|
|
|